Kurula Başvuru ve Kurulun Çalışma Esasları:
(1) Kurul tarafından incelenmesi istenilen başvurular Rektör
tarafından Kurula iletilir.
(2) Her başvuru için ayrı bir dosya açılır. Kurulun inceleme
sürecinde diğer kurum ve kuruluşlarla her türlü yazışmalar Rektörlük
aracılığıyla yapılır.
(3) Hakkında etik ihlali iddiası bulunan kişiden iddialara
ilişkin olarak savunma ve gerekli bilgi ve belgeler istenir. İlgili
kişiler, Kurulun bu yöndeki isteğinin kendilerine ulaştığı tarihten
itibaren 15 (onbeş) gün içerisinde yazılı savunmalarını
vermedikleri takdirde, Kurul, diğer bilgi ve kanıtlara dayalı olarak
karar verir. Kurul, gerekli gördüğü hallerde sözlü savunma da
alabilir.
(4) Raportör, konuyla ilgili bilgi ve belgelere dayalı
olarak hazırladığı raporu tartışılmak üzere Kurula sunar. Kurul
kararı üye tam sayısının salt çoğunluğu ile alınır. Kararda çekimser
oy kullanılamaz. Eşitlik durumunda Başkan ya da vekilinin oyu iki oy
sayılır. Kesin karar raporu Kurul üyelerince imzalanır. Karara
muhalif üye karşı oy gerekçesini kesin karar raporuna yazmak ya da
eklemek zorundadır. Karşı oyun varlığı halinde karşı oy yazısını da
içeren kesin karar raporu Kurul görüşü olarak Rektörlüğe sunulur.
(5) Etik ihlali iddiasında bulunan kişiler, başvuruları ile
ilgili olarak alınan kararlar hakkında Rektörlük tarafından, diğer
ilgili kişi, birim, kurum ve kuruluşlarla birlikte bilgilendirilir.
(6) Kanıtlanan etik ihlalleri ve bunların niteliği, ilgili
yayın organlarına Rektörlük tarafından yazılı olarak bildirilir.
(7) Başka kuruluşlarca yapılmış ya da yapılmakta olan
inceleme ve soruşturmalar, bu yönerge kapsamında yapılacak etik
ihlali incelemelerine engel oluşturmaz.
(8) Kurul üyeleri, uzman ve bilirkişiler yaptıkları
soruşturmayla ilgili edindikleri bilgi ve belgeleri Rektörlüğün izni
olmaksızın açıklayamazlar.